LES JOGUINES PODEN SER SEXISTES I LA SEVA PUBLICITAT ENCARA MÉS

A casa, ja hi ha entrat el Nadal i amb ell ha entrat el sexisme a través de les joguines. És desesperançador veure com l’esforç continu per educar una filla i un fill evitant estereotips de gènere es veu contínuament superat pels múltiples missatges que reben des de tot arreu i des de ben petits i petites.  Això, evidentment, passa tot l’any, però en aquestes dates es fa sobretot evident a través de les joguines i la seva publicitat. 

Sembla que qualsevol joguina hagi d’anar associada a una categoria de gènere, de manera que des de naixement anem dient a la nostra mainada què poden i què no poden fer en funció de si són nens o nenes i per tan perpetuem els rols de gènere d’una societat patriarcal que, com ja sabem, té conseqüències nefastes: violència de gènere, desigualtats entre homes i dones en tots els àmbits (laboral, educatiu, familiar, polític…)o malalties derivades de models de bellesa irreals, entre d’altres.

No és simplement un problema de nines i cotxes, és una qüestió de valors i rols. Si mireu catàlegs o anuncis televisius veureu que unes cuiden i uns altres lluiten,  unes es queden a casa i els altres surten, unes es preocupen per la imatge i els altres s’emmascaren,  unes s’entretenen i els altres tenen missions importants…

És veritat que sovint el problema no són les joguines en si sinó sobretot els usos que se’n mostren i com es dirigeixen a un o altre sexe i, en aquest sentit, us recomano l’article sobre la campanya “Regala’m el que vulguis, jo hi poso la imaginació” de l’Observatori de les dones en els mitjans de comunicació. Crec, però, que més enllà de posar-hi totes i tots plegats una mica d’imaginació, cal denunciar aquest sexisme omnipresent en la publicitat de les joguines i, també, sovint en les joguines en sí mateixes (no cal que digui, quina nina eterna em ve al cap quan penso que també les joguines poden ser sexistes per si mateixes) i demanar que es reguli aquesta publicitat en nom dels drets dels infants i de la seva necessitat de protecció.

1 responses to “LES JOGUINES PODEN SER SEXISTES I LA SEVA PUBLICITAT ENCARA MÉS

Deixa una resposta a Bernat Cancel·la la resposta